L'Administració de la Generalitat està en ple procés d'evolució cap a un nou model d'actuació pública; un model presidit per l'excel·lència en la qualitat, per l'establiment de noves fórmules de gestió i per una millor atenció i informació als ciutadans i ciutadanes.
Les persones són el factor clau de l'Administració pública. El seu paper és imprescindible per al perfeccionament en la prestació dels serveis públics. La imatge, el prestigi i la credibilitat de l'Administració depenen, essencialment, de les persones.
La formació constitueix la principal eina estratègica per a respondre a les situacions de canvi i d'adaptació de l'Administració pública als nous escenaris socials i tecnològics; així mateix, és un vehicle de comunicació imprescindible, de transmissió de valors i de cohesió interna.
Mitjançant la formació, els empleats i les empleades de l'Administració disposen d'un instrument que contribueix al seu desenvolupament tant personal com professional i millora les seues qualitats com a servidors i servidores públics.